Facebook (Foto: Facebook.com)

Facebook (Foto: Facebook.com)

Måske ved du allerede godt, hvordan du skal brande din virksomhed i aviser, radio, på tv eller i andre tryksager. Men har du overvejet også at bruge de sociale medier til at kommunikere med kunderne? Det er efterhånden 10 år siden, at de sociale medier er begyndt at vinde indpas. Der findes stort set ikke nogen, som ikke har en privat profil, men faktisk kan du også få ret meget ud af at få din virksomhed på facebook, LinkedIn eller Twitter også.

Ind i den personlige sfære

Brugerne har en langt mere afslappet og åben tilgang til de sociale medier. De stiller ikke nær så mange spørgsmål, og det stiller krav til din kommunikationsstrategi. Du bevæger dig ind i et personligt rum og møder dine kunder i øjenhøjde. Derfor skal der også være forskel på, hvordan du kommunikere i de traditionelle og på de sociale medier.

Din virksomhed bliver delt

Den store fordel ved de sociale medier er, at du kan få en masse gratis omtale ud af det – forudsat at du spiller dine kort rigtigt. Hvis dine nuværende kunder synes om din virksomhed, vil de måske dele den med deres venner, like eller anbefale den til andre. Det kan du få meget god omtale ud af. Omvendt er det også ligeså nemt at dele dårlig omtale.

Mangler du hjælp til de sociale medier? Klik her

Share

Category: Kommunikation

About the Author


Comments are closed.