Søgemaskineoptimering & indhold (Foto: gomedia.goabroad.com)

Søgemaskineoptimering & indhold (Foto: gomedia.goabroad.com)

Lige meget hvordan du støder ind i søgemaskineoptimering, vil du formentlig blive præsenteret for det faktum at linkbuilding er den vigtigste faktor i forhold til at ranke højt. Det er egentlig også korrekt, men hvis dit indhold ikke holder en høj standard, vil dit arbejde med linkbuilding være forgæves. Dermed bør din tankegang altid være indhold først og linkbuilding senere, da indhold bare er kongen.

Hvorfor indhold er konge i søgemaskineoptimering

Den nemmeste måde at forklare betydningen af indhold på, vil formentlig være at tænke på søgemaskiner som et stort bibliotek. Det vil således være svært at finde noget på biblioteket, hvis bøgerne ikke havde titler og beskrivelser, idet man ville lede efter en nål i en høstak. På samme måde indekserer søgemaskiner hjemmesider via meta titler og beskrivelser, der fortæller hvad siden handler om og skal findes på i søgemaskinen.

Derudover skal teksten på hjemmesiden også være relevant for søgningen og passe til meta titlen og beskrivelsen. Igen kan du tænke på en bog. Den skal ikke stå under ”Den kolde krig”, hvis den handler om ”fransk madlavning”. Desuden skal indholdet have en vis længde, da nærmest ingenting kan beskrives på 5 linjer. Igen vil en bog på 5 sider ikke virke ligeså god og grundig som en på 300 sider, hvorfor man formentlig vil vælge den sidste.

Lav derfor altid godt og relevant indhold, da du uden tvivl vil se stor effekt og vil ranke højere langt hurtigere.

Vil du vide mere om søgemaskineoptimering, så læs mere her

Share

About the Author


Comments are closed.