Sociale medier (Foto: politiken.dk)

Sociale medier (Foto: politiken.dk)

Du kender det sikkert alt for godt. Du kommer hjem, du har lige været på studiet, hvor du har brugt en god del tid med din computer – og en del tid på Facebook og andre sociale medier, som du over noget tid har skiftet ind og ud mellem. Nu er du kommet hjem, laver dig en mad, og så går du på igen på computeren for at tjekke, om der er kommet nogle nye opdateringer på de sociale medier. Sociale medier behøver ikke nødvendigvis at være sådan en dårlig ting, som medierne gør det til, det er måske i højere grad bare en anden måde at være i kontakt med omverdenen på i dag. På den måde, må du måske selv erkende, at det er sådan, virkeligheden ser ud – fuld af sociale medier, og kontakt, kommunikation og flere klik på tasterne. Sådan er det. Men i stedet for at se det som en dårlig ting, kan du måske med fordel vende den rundt og bruge de sociale medier på en fornuftig måde.

Sociale medier kan du bruge fornuftigt

Netop fordi, der er så mange mennesker, som pendler frem og tilbage mellem de sociale medier, så er det netop stedet til at gøre opmærksom på dig selv. Ikke kun på et personligt grundlag, men måske også på et grundlag for din virksomhed. På de sociale medier kan du fange alle potentielle målgrupper, det er i stigende grad både for ældre og unge, som bruger de sociale medier på forskellige måder. Ved at poste noget på de sociale medier, bliver det en form for reklame til hele befolkningen, og du vil kunne gøre opmærksom på dig selv og din virksomhed på en måde, som folk ikke ser lige så forfærdelig som reklamebannere på gaden eller telefonsælgere, der ringer op og er irriterende.

Se hvordan du kan bruge sociale medier her

Share

Category: Kommunikation

About the Author


Comments are closed.