SEO (Foto: emarketschool.com)

SEO (Foto: emarketschool.com)

Takket være internettet har både virksomheder og private nu mange flere muligheder for at være ‘up to date’ med nyheder, tendenser, kommunikation og meget mere. Udviklingen af det verdensomspændende internet har også betydet, at der er opstået mange flere muligheder for markedsføring og promovering. Internet markedsføring er nu en hel gren af ekspertise for sig selv, hvor især SEO står som et af de vigtigeste elementer.

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization. På dansk siger man søgemaskineoptimering. Det er en disciplin, hvor man optimerer på hjemmesiders placering i søgeindekser. Hér er Google det primære mål, da langt de fleste søgninger på internettet går igennem denne søgeportal.

Ekstern og intern SEO

Det er klart, at en virksomhed gerne vil være blandt de øverste hjemmesider der kommer op, når internetbrugere søger på ord, der har noget med virksomheden at gøre. Med SEO kan man altså gå ind og gøre virksomhedens hjemmeside, eller hjemmesider, mere relevante for internetbrugerne, og dermed på sigt få flere besøgende. Ekstern SEO går kort sagt ud på at opbygge en linkprofil for hjemmesiden, så Google kan se, at flere ville have gavn af at besøge denne hjemmeside frem for andre.

SEO går også ud på at få konverteret besøgende på en hjemmeside til handlende kunder. Det kaldes også intern SEO. Hér går man efter at optimere på teksten på hjemmesiden, og selve hjemmesidens layout og opbygning, så den bliver lettere at bruge, hvilket også er noget som Google lægger mærke til.

Dette indlæg har blot ridset nogle korte fakta omkring SEO op. Din virksomhed vil helt sikkert have gavn af at gøre brug af denne del af internet markedsføring, så tag kontakt til et webbureau hurtigst muligt for at få afdækket jeres muligheder og behov for at blive mere synlige på internettet!

Få hjælp til SEO her!

Share

About the Author


Comments are closed.