Søgemaskineoptimering (Kilde: Flickr.com)

Søgemaskineoptimering (Kilde: Flickr.com)

Der bliver investeret utrolig mange ressourcer i SEO (søgemaskineoptimering) og eksperterne står på linie for at optimere websites og webshops. Konkurrencen har aldrig været større, men samtidigt har forvirringen nok heller aldrig været større. Der bliver sagt en masse forskellige ting, og man kan få vidt forskellige, og til tider endda også modsatrettede, svar på spørgsmål omkring søgemaskineoptimering og online strategier.

Indhold, Content, innehåll, contenido

Hemmeligheden bag den bedste strategi for søgemaskineoptimering er ikke raketvidenskab! De er faktisk en helt logisk tankegang, og man skal såmænd bare tænke på hvorfor søgemaskinerne overhovedet er der og hvordan de fungerer. Svaret er selvfølgelig: GODT INDHOLD! Søgemaskinerne vil nøjagtig det samme som mennesker vil. Nemlig finde det bedste indhold muligt til enhver søgning. Det betyder, at hvis du sørger for at have solidt unikt indhold som brugerne gerne vil læse, så vil søgemaskinerne typisk også gerne liste dig højt i de organiske placeringer. Selvfølgelig skal alle de tekniske ting være på plads. Søgemaskinerne skal have fuld adgang til dit website, så de kan crawle og indeksere, og har du problemer med det, er det et helt andet indlæg. Indholdet er hemmeligheden og nøglen til succes uanset om du skriver på dansk, engelsk, svensk eller spansk. Der er ingen undtagelser. Fokuser på at lave unikt og relevant indhold og tænk gerne videoer, billeder, podcasts, infografikker osv. ind i det. Det fungerer rigtig godt som linkbait til din link building.

Vil du vide mere om hvordan man laver godt indhold til SEO?

Share

About the Author


Comments are closed.