Google Adwords (Foto: Google.com)

Google Adwords (Foto: Google.com)

Online reklame eller online markedsføring er i rivende vækst. De traditionelle mediekanaler som TV, print og radio har mistet betydelige markedsandele de seneste år, og der er intet som tyder på, at denne udvikling ikke vil fortsætte.

Mulighederne for online synlighed

At reklamere online er blevet et stort og vigtigt punkt i mange markedsføringsplaner og markedsføringsbudgetter, men det er desværre ikke altid, at der bliver investeret nok penge i eksekveringen og opfølgningen. Det kan være et svært marked at navigere i, for alle medierne vil jo sælge webbannere på deres respektive hjemmesider og dermed synlighed i en stor og bred målgruppe, nichewebsites tilbyder også webbannere til en mere målrettet målgruppe, men der kan mangle volumen og hvad med Google Adwords og organisk trafik?

Det vigtigste er at få udarbejdet en klar strategi for brugen af online medier. Hvem vil du ramme, hvad er budskabet, hvad vil du have dem til at gøre på dit website? Har du en webshop kommer du ikke uden om Google Adwords og søgemaskineoptimering som vigtige poster på planen, men hvad gør man hvis der ikke er mange søgninger efter sine ydelser eller produkter. Måske har du lanceret et helt nyt produkt, som skal gøre livet lettere i køkkenet, men hvis folk ikke kender produktet og dets formål, så er der sjældent mange søgninger – i hvert fald ikke relevante søgninger. Så må man kigge på mulighederne for online reklamer med henblik på opbygning af brand og kendskab. Her kan webbannere på nichewebsites være en rigtig god ide.

Klik her hvis du vil vide mere om online reklame!

Share

About the Author


Comments are closed.