Kommunikation (Foto: en.wikipedia.org)

Kommunikation (Foto: en.wikipedia.org)

Når man snakker markedsføring, så føler de virksomheder, at de har fuldstændig styr på det. Det samme gælder kommunikation. Men når man så skal finde en forskel på de to begreber, så kommer de fleste alligevel i problemer. Mange tror nemlig, at markedsføring og kommunikation er en og samme ting. Markedsføring og kommunikation hænger dog også så meget samme, at det er klart, at det bliver det samme i de flestes hoveder. Men den opfattelse er nu alligevel lidt forkert. Selvfølgelig har markedsføring og kommunikation en vis sammenhæng, men man bør som virksomhed både have styr på ens markedsføringsstrategi og ens kommunikationsstrategi, og de to strategier bør være særskilt.

Kommunikationsstrategi handler om værdier

Det er vigtigt, at man som virksomhed deler de to begreber op og laver to forskellige strategier, for det er ikke det samme. Markedsføring handler om målgruppen, reklamer, medier osv. Man kan sige, at markedsføringen er den eksterne del, hvorimod kommunikationsstrategien er den interne og handler om selve virksomheden. Kommunikationen går altså ud på, hvordan skal ens image være, hvordan vil man opfattes af kunderne, og hvilke værdier skal man satse på. Blandt andet er de spørgsmål at finde i kommunikationsstrategien. Når man ved, hvilken strategi man vil satse på, så fremstår virksomhedens profil også mere skarp. Det vil skille en ud i kommunikationsmængden og det vil samtidig øge ens troværdighed blandt kunderne. Det er altså vigtigt at have styr på virksomhedens kommunikationsstrategi, hvis man vil have succes.

Få hjælp til din kommunikationsstrategi her.

Share

About the Author


Comments are closed.