Sociale medier (Kilde: Flickr.com)

Sociale medier (Kilde: Flickr.com)

Måske kender du allerede til begreber som online markedsføring og SEO. Måske har din virksomhed stiftet bekendtskab med internettets mange muligheder, og måske har I allerede fået udviklet en hjemmeside, der er præcis, som du havde tænkt dig.

Hvis alle de ting er på plads, er I godt kørende, men der mangler en ting: Sociale medier. I løbet af de sidst 5-8 år har de vundet indpas i stort set alle menneskers liv. Vi bruger fantastisk mange timer på det i løbet af en dag, og derfor er der også stort potentiale for branding for din virksomhed. Kom i gang i dag, få udviklet en strategi for brug af sociale medier og kom foran dine konkurrenter.

Det handler om at bygge tillid

Der er forskel på de forskellige sociale medier, og derfor er der også forskel på, hvordan du og din virksomhed effektivt skal bruge dem. Men fælles for dem alle sammen er tillid. For til forskel for branding ved hjælp af søgemaskiner og annoncer, bevæger din virksomhed sig ind på privat område for potentielle kunder, når I gør brug af sociale medier. Her skal I være opmærksom på, at jeres kommunikation skal målrettes en dialog i øjenhøjde, I skal skabe et tillidsforhold og holde det ved lige. På den måde netværker I bedst, og når I opnår den tillid, vil jeres kunder begynde at fortælle omverdenen om jer.

Find den rigtige strategi

Din virksomhed er unik, og derfor skal I også have udarbejdet en unik strategi for, hvordan I arbejder med de sociale medier. I skal gøre jer klart, hvordan I skal skrive? Hvem skal sørge for at skrive? Og hvem er jeres målgruppe? Der er mange spørgsmål, som skal besvares, og hvis det virker uoverskueligt, skal du sørge for at få den nødvendige hjælp. Der findes mange firmaer, som har specialiseret sig inden for branding på sociale medier og markedsføringsstrategier, og hvis du finder den rigtige hjælp, kan du og din virksomhed komme hurtigt i gang med at udnytte mulighederne.

Share

Category: Kommunikation

About the Author


Comments are closed.