Internet markedsføring (Foto: iff.dk)

Internet markedsføring (Foto: iff.dk)

Før i tiden skulle man fange ens nuværende kunder, men også nye kunder med smarte reklamer enten i fjernsynet eller i radioen. Men sådan hænger det slet ikke sammen i dag. Reklamer i radioen og fjernsynet er stadigvæk et hit, men der er kommet en helt ny mulighed på banen. Det er nemlig internet markedsføring. Det giver din virksomheder helt andre muligheder til at nå dine kunder, og det giver faktisk bedre muligheder. Med radio og fjernsyn betaler du for, hvor mange der hører eller ser din reklamer. Sådan er det slet ikke med internet markedsføring. Her betaler du bare for din reklame. Eksempelvis kan du lave en hjemmeside, hvor du fortæller om din virksomhed og om produkterne. Her kan kunderne klikke sig rundt på siden og få meget mere information end en reklame på 30 sekunder i radioen. Det lyder så ligetil, men du skal dog være klar over, at der følge nogle andre regler med denne slags markedsføring.

Internet markedsføring handler relationer

I forhold til de traditionelle reklamer er der et helt andet sæt spilleregler, som gælder ved internet markedsføring. På internettet handler det ikke om at skubbe produkterne ud i hovedet på kunderne eller sætte et stort udsalgsskilt på reklamerne. Derimod handler det om at opbygge relationer med dine kunder. Det betyder, at du skal spørge til, hvad de interesserer sig for, i stedet for budskabet om at købe. Det kan være, at det lyder underligt i dine ører, men faktisk er denne relation meget vigtig på markedet. Det viser sig nemlig, at hvis en virksomhed har bygget en relation op med kunden, så vender de ofte tilbage som kunde.

Læs mere om internet markedsføring her.

 

Share

About the Author


Comments are closed.