Søgemaskineoptimering, eller SEO (som står for Search Engine Optimization på engelsk)om man vil, er efterhånden blevet et ganske kendt ord, og det er et ord man er nødt til at forholde sig til, hvis man har en hjemmeside eller driver en webshop. Nøgleordet er trafik, og den organiske trafik er gratis, hvilket giver virksomheder mulighed for at tiltrække relevant trafik og potentielle kunder samt måle effekten meget præcist. Organisk trafik er blevet én af ud flere vigtige faktorer for at opnå succes på internettet, men hvad er søgemaskineoptimering egentligt?

Søgemaskineoptimering er ganske enkelt arbejdet man udfører, når man forbedrer en hjemmeside eller en webshop med ønsket om at opnå bedre placeringer i det organiske indeks på én eller flere søgemaskiner.

SEO, relevans og autoritet

Søgemaskinerne sorterer simpelthen konstant hele internettet ved hjælp af avancerede algoritmer, som afgør placeringerne i det organiske indeks på baggrund af en lang række faktorer. Fælles for alle disse faktorer er at de forsøger at afgøre relevans og autoritet. Flere vil måske spørge hvorfor søgemaskinerne leder efter relevans og autoritet, og svaret er ganske simpelt. Fordi det er lige præcis dét vi mennesker leder efter! Søgemaskinernes formål er netop at præsentere de mest relevante resultater for os, når vi søger. Jo kortere tid vi bruger på søgemaskinen desto bedre, for det betyder at vi har fundet hvad vi leder efter.

Læs mere om søgemaskineoptimering her!

Share

About the Author


Comments are closed.