Mediebureau  (Foto: Mindmill.dk)

Mediebureau (Foto: Mindmill.dk)

Det er et faktum, at langt de fleste virksomheder er nødt til at markedsføre sig for at sikre tilgang af både nye og eksisterende kunder. Der er en grund til at Coca Cola, som er et af verdens mest kendte brands, stadig har ét af verdens største markedsføringsbudgetter. Hvorfor overhovedet markedsføre sig, når man i forvejen er ét af verdens stærkeste brands og samtidigt ét af de kendteste ord i hele verden? Fordi, at de kan mærke en nedgang i salget så snart de stopper med at markedsføre sig. De har en stærk markedsføringsstrategi og tusindvis af ansatte som hver eneste dag måler og analyserer effekten af deres markedsføringsindsats, og det kunne mange virksomheder faktisk lære noget af.

En stærk strategi for markedsføring kræver viden

Det er de færreste virksomheder som kan ansatte tusinde specialister i markedsføring, men de fleste virksomheder af en hvis størrelse, har minimum én ansat som tager sig af marketing, eventuelt i samarbejde med et mediebureau, reklamebureau eller freelancere. Desværre bliver markedsføring ofte nedprioriteret i en hverdag som er præget af salg, kundeservice osv., og det er ærgerligt for det er en essentiel del af en virksomheds overlevelse og succes. Vi lever i en tid hvor tingene forandrer sig med lysets hast. Engang var Microsoft verdens mest magtfulde IT virksomhed, og de færreste troede, at der kunne rokkes ved det. På bare 10 år lykkedes det 2 studerende at skabe en stærkere virksomhed baseret på en god ide. Dette r selvfølgelig Google der tales om her, og stifterne bag Google har udtalt, at deres største konkurrent er 2 iværksættere med den rigtige ide og den rigtige markedsføringsstrategi.

Klik her hvis du vil vide mere om hvordan man laver en stærk markedsføringsstrategi!

Share

About the Author


Comments are closed.