Virksomhedsudvikling (Billede: Flickr.com)

Virksomhedsudvikling (Billede: Flickr.com)

Det mest essentielle for virksomheder er at forny deres kundegruppe, så vækst fortsætter i virksomheden. Derfor leder virksomheder også efter potentielle kunder på daglig basis, og de eksisterende kunder vedligeholder virksomheden kontakten til. Det kan være svært i disse tider, at få virksomhedens økonomi til at vokse, fordi efterspørgslen er så lav nu da vi stadig befinder os i finanskrise. De fleste kunder passer på deres penge og køber derfor ikke unødvendige produkter og ydelser. Det er ikke en optimal situation. For at vende udviklingen kan et være nødvendigt med virksomhedsudvikling.

Alle de små tandhjul skal i spil

De fleste virksomheder har en strategi for, hvordan de vil fastholde og skaffe nye kunder, så virksomheden kan opretholde sine indtægter. Der kan være forskellige former for strategier alt efter, hvad det er for en målgruppe produkterne og ydelserne henvender sig til. Nederlaget for en virksomhed er så, hvis denne strategi ikke virker. Hvis din virksomhed ikke oplever en forbedring efter en anvendt strategi, så kan det måske betyde, at strategien ikke virker hensigtsmæssigt. I kan vælge at ændre strategien, men i kan også lade jeres virksomhed udvikle sig, så virksomheden bliver bedre til at eksekvere denne strategi. Det kan bland andet være lederudvikling, men det kan også være en udvikling i den måde, hvorpå I har struktureret jeres virksomhed. Det kan være, at I skal have optimere jeres kompetencer, men det kan også være, at virksomheden trænger til en ny profil eller en omfordeling af opgaverne i lederteamet.

Få vejledning til god virksomhedsudvikling her!

Share

About the Author


Comments are closed.