Sociale medier (Kilde: Flickr.com)

Sociale medier (Kilde: Flickr.com)

Hvilke tiltag virker på Facebook? Det kan være et kompleks spørgsmål, det afhænger nemlig af din virksomheds målgruppe. Men, der findes alligevel et par gode pointer, om man kan være opmærksom på – og som man kan sammenligne sine initiativer med.

Hvis du iværksætter en event, kampagne eller quiz, så ram din målgruppe både i emnevalg, men i lige så høj grad i sprogbrug og design.

Brug KUN grafik der appellerer målgruppen. Det giver måske sig selv, men er din målgruppe et yngre segmentet, så behøver du ikke benytte det mest traditionelle grafik og dit allerbedste skolemester –dansk. Og omvendt. Måske bliver din mormor skræmt væk af neon grøn flash og hilsner, der indeholder ”sygt nice”

Overvej at oprette teams / inviter andre brugere. Det øger involveringen fans imellem. (Men vær opmærksom på reglerne. De skrammes hele tiden, så benyt KUN metoden i en godkendt applikation, og søg evt. afklaring hos professionelle, inden opstart.)

Gi medbestemmelse til dine brugere. Be dem om at ta’ stilling til præmietype, donation eller navngivning af ny dims. Jo mere, du lader dem komme ind over dit brand /produkt, jo mere oplever man sig som fan nyttig.

Gi dem muligheder i applikationen, fx se hvad din bolig er værd, find den perfekte madras til dine behov mv. Jo federe muligheder, du tilbyder, jo mere sandsynligt er det, at din applikation bliver et hit blandt brugerne, og får sit eget, virale liv.

Mangler du en strategi for de sociale medier?

Share

About the Author


Comments are closed.