SEO for webshops (Foto: emarketschool.com)

SEO for webshops (Foto: emarketschool.com)

Søgemaskinerne udvikler sig konstant, og det stiller store krav til de enkelte hjemmesider og webshops som arbejder med SEO. Man skal holde sig konstant opdateret på udviklingen, for algoritmen ændrer sig nærmest dagligt, selvom det stadig dog er med færre intervaller, at man ser de større opdateringer.

SEO på den korte bane

De seneste store opdateringer er Panda og Penguin, og de er begge endnu ét af Googles forsøg på at komme spam og snyd til livs, og de gør da også SEO sværere. Det kan dog stadig synes at være en umulig kamp for Google, men de tager nogle store skridt mod et bedre indeks, hvor tilmeldinger til gratis directories, link udveksling, overdreven brug af artikel databaser, blog spam og mange andre brugte teknikker er passé. Det skal dog nævnes, at man stadig kan skabe organiske resultater med nogle af de gamle metoder, men det er nok et spørgsmål om tid før Google får mere bugt med det, så det er en kortsigtet strategi.

Fremtidens fokus

Vil man være sikker på gode resultater i fremtiden, bør man allerede nu overveje sin strategi. Det er ikke svært at gætte på Googles udvikling og fokus på spam, så det er vigtigt at fokusere på kvalitet samt godt og unikt indhold.

Klik her for at læse mere SEO!

Share

About the Author


Comments are closed.