Google Adwords (Foto: Google.com)

Google Adwords (Foto: Google.com)

Overvejer du at investere i markedsføring på internettet, også kaldet online markedsføring, så er der nogle grundlæggende ting, som du bør tage højde for.

Hvad vil jeg have ud af min markedsføring på internettet?

Først og fremmest skal du overveje hvad målet for din markedsføring er. Hvad vil du have de besøgende til at gøre på din hjemmeside? Skal de købe produkter, skal de tilmelde sig dit nyhedsbrev eller vil du gerne have dem til at læse nogle bestemte artikler?

Hvilke online markedsføringskanaler skal jeg bruge?

Der findes et hav af muligheder for at markedsføre sig på internettet. Google Adwords er nok den mest kendte, men der findes også Googles Content Network, bannere på forskellighed websites, affiliate markedsføring, e-mail marketing osv.

Hvordan kommer jeg i gang?

Her er der flere muligheder og det afhænger meget af dine medievalg. Skal du i gang med Google Adwords kan du få en masse information om opsætning og optimering af dine kampagner her. Overvejer du at køre bannerkampagner på udvalgte websites, så kan starten være at kontakte de relevante medier. Der kan være enormt store forskelle på de forskellige medier i forhold til priser, udbytte, retningslinjer osv., så det kan være en fordel at finde et bureau som kan hjælpe dig i gang.

Her finder du et eksempel på et bureau med speciale i internet markedsføring.

Share

About the Author


Comments are closed.